Lunch bij Veluwehotel de Beyaerd

Gepubliceerd op 23 juni 2026 om 17:15

Lunch bij Veluwehotel de Beyaerd

Na onze wandeling over Landgoed Hulshorst is het tijd voor lunch. We komen terug bij Veluwehotel de Beyaerd en worden vriendelijk ontvangen bij de receptie. Omdat het vooraf niet helemaal duidelijk was of lunchen mogelijk was, had ik dit even gevraagd. Gelukkig kon dat gewoon.

Bij terugkomst is het precies lunchtijd.

Lunchen in de serre

We worden naar de serre gebracht. Ik had eerst gedacht dat we misschien in een andere ruimte zouden zitten, maar die ruimte bleek meer bedoeld voor het avondeten. De serre is nog rustig en wij zijn de eerste gasten.

Later komt er nog een groep binnen die voor een bijeenkomst of conferentie lijkt te komen, maar het blijft prettig.

De lunchkaart is overzichtelijk en er is voldoende keuze. Ik kies voor het Veluws twaalfuurtje en Mark gaat voor de club sandwich. Beide zijn gewoon lekker. Geen uitgebreide lunch, maar precies wat we verwachten na een wandeling.

Een hotel midden in het groen

Wat mij vooral opvalt aan Veluwehotel de Beyaerd is de omgeving. Het hotel ligt echt prachtig tussen het groen. Er zijn veel bomen, planten en struiken rondom het gebouw.

Het hotel heeft hier en daar wel wat plekjes die wat aandacht kunnen gebruiken, maar ik vind het juist mooi om te kijken naar het totaalplaatje. De ligging en de groene omgeving maken veel goed.

Er is een vogelvolière en rondom het hotel zijn leuke details te zien. Ook zijn er overdekte paden met rieten dakjes richting de conferentieruimte. Dat geeft het geheel een eigen uitstraling.

Meer dan alleen een lunchplek

Ik heb ook even rondgekeken en foto’s gemaakt. Er is een zwembad met mooie stoelen en ligbedden en er is een natuurlijke speeltuin.

Binnen vind ik het hotel verzorgd ingericht. Ook de ruimte waar ’s avonds gegeten wordt ziet er sfeervol uit. Daarnaast is er een whiskybar, dus voor liefhebbers lijkt dit een mooie plek om de avond rustig af te sluiten en daarna niet meer te hoeven rijden.

Wij houden het vandaag bij de lunch, want er staat nog meer op de planning.

Onze ervaring

Wij hebben een fijne ervaring gehad bij Veluwehotel de Bijaard. Vooral de rustige sfeer en de groene omgeving blijven hangen.

Een plek waar je na een wandeling lekker kunt neerstrijken en even kunt genieten van de Veluwe.

Verder ligt het op een mooie centrale plek, Nunspeet en Harderwijk zijn echt vlakbij, en er zijn zoveel mooie wandelingen in de buurt, zie o.a. ook mijn blog over kasteel de Essenburgh hier

Kijken of er nog een hotelkamer vrij is? Klik dan hier voor een verblijf inclusief wellnessdagje

Of hier voor een gewoon verblijf